Onze geschiedenis

Unilevers visie – mensen helpen er goed uit te zien, zich goed te voelen en meer uit het leven te halen – geeft aan hoe goed wij als onderneming de consument van de 21e eeuw en diens manier van leven begrijpen. De kern van deze visie loopt als een rode draad door onze gehele geschiedenis.

Deel van een advertentie voor Blue Band in India.

Duurzaam leven: de normaalste zaak van de wereld

Unilever Archief

Unilevers historische Port Sunlight

Unilevers visie – mensen helpen er goed uit te zien, zich goed te voelen en meer uit het leven te halen – loopt als een rode draad door onze gehele geschiedenis.

In de jaren ’90 van de negentiende eeuw zette William Hesketh Lever, oprichter van Lever Bros, zijn ideeën op papier voor Sunlight Zeep – een revolutionair nieuw product dat eraan heeft bijgedragen dat de mensen in het Victoriaanse Engeland het belang van hygiëne gingen inzien.

Zijn doel was ‘hygiëne tot gemeengoed te maken, het werk voor vrouwen te verlichten alsmede de gezondheid te bevorderen en bij te dragen aan persoonlijke verzorging, zodat het leven meer voldoening en plezier biedt aan de mensen die onze producten gebruiken.’

Die doelgerichtheid en missie zijn altijd onderdeel geweest van de cultuur bij Unilever. In de 21ste eeuw helpen we nog steeds mensen er goed uit te zien, zich goed te voelen en meer uit het leven te halen – en ons doel als bedrijf is om 'duurzaam leven tot gemeengoed te maken’.

Bekijk onze tijdslijn om meer over onze geschiedenis te weten te komen.

Terug naar top