Unilever Food Solutions lanceert het programma ‘Verleidelijk Lekker’.

Augustus 2012 – Unilever Food Solutions wil laten zien dat lekker eten buitenshuis ook heel gezond kan zijn en lanceert het programma ‘Verleidelijk Lekker’. Als voorproefje serveerde topchef Onno Kokmeijer verleidelijk streetfood.

Gezond en lekker gaan goed samen

Unilever logo

Om hen te laten zien dat gezond heel lekker kan zijn, verraste topchef Onno Kokmeijer (Ciel Bleu, 2-sterren, Amsterdam) op 4 augustus tijdens Dance Valley in Spaarnwoude bezoekers vanuit een foodtruck met verleidelijk streetfood dat net een tikkeltje gezonder was dan wat de festivalbezoekers normaal gesproken gewend zijn.Een bezoeker hierover tegen Onno: “Ik ben écht verbaasd en blij dat ik zo gezond én lekker kan eten op een dance festival!”

World Menu Report

Mensen willen gezondere opties als ze buitenshuis eten, maar een gezondere optie wordt vaak geassocieerd met minder lekker, te duur en niet genoeg ‘vullend’. Wanneer mensen de keus krijgen, willen ze niet een gerecht dat 100% gezond is, maar een ‘iets gezondere’ versie van hun favoriete gerecht. Dit blijkt uit het World Menu Report, een jaarlijks onderzoek naar consumentengedrag en -behoefte met betrekking tot eten buitenshuis, dat Unilever Food Solutions onlangs in tien landen uitvoerde onder 5.000 consumenten.

Uit het onderzoek blijkt onder andere dat 66% van de ondervraagden in een restaurant vaak naar de gezondere optie op een menu kijkt. 72% wil zichzelf graag verwennen wanneer buitenshuis wordt gegeten. Mensen willen in feite het beste van twee werelden: gezondere opties op het menu én zichzelf trakteren als ze uit eten gaan.

Verleidelijk Lekker

Unilever logo

Naar aanleiding van de uitkomsten van het onderzoek introduceerde Unilever Food Solutions eerder deze maand het programma ‘ Verleidelijk Lekker’ waarmee zij chefs en horeca- en cateringondernemers helpt kleine veranderingen in hun menu’s aan te brengen om het zo voor hun gasten makkelijker te maken een gezondere maaltijd te kiezen. 

Door bijvoorbeeld minder vet en meer groente te gebruiken wordt een maaltijd al snel een stuk gezonder. Ook wordt gekeken naar de beschrijving van de gerechten op het menu en naar hun presentatie. Deze kleine acties kunnen samen een groot verschil maken voor de gezondheid van mensen die buitenshuis eten en dragen mede bij aan de aanpak van de toenemende obesitasproblematiek.

Unilever Food Solutions

Unilever Food Solutions biedt (bedrijfs)restaurants over de hele wereld culinaire en nutritionele inspiratie. Met haar ruime ervaring – sinds 1880 – helpt Unilever Food Solutions chef-koks bij het bereiden van nutritioneel evenwichtige en lekkere maaltijden, die ervoor zorgen dat gasten zich goed voelen en blijven terugkomen. Zie de website van Unilever Food Solutions voor meer informatie.

Unilever Sustainable Living Plan

In november 2010 werd het Unilever Sustainable Living Plan gelanceerd met ambitieuze doelstellingen op het gebied van gezondheid en welzijn, milieu-impact en een betere levensstandaard. Het Plan wordt onderbouwd door zo’n 60 doelstellingen, waaronder het doel om tegen 2020 meer dan een miljard mensen te helpen hun gezondheid en welzijn te verbeteren. Unilever Food Solutions zet het programma Verleidelijk Lekker (onder de naam ‘Seductive Nutrition’) in meer dan 70 landen in en draagt op die manier bij aan Unilevers doelstelling om miljoenen mensen te helpen een gezonder voedingspatroon te ontwikkelen.

Meer over deze onderwerpen te weten komen
Terug naar top