Unilever stimuleert investering in R&D voor verpakking om nieuw plastic te verminderen29 november 2024Bij ons Global Packaging R&D Centre gaat een aanzienlijk deel van de investeringen naar de ontwikkeling van nieuwe duurzame verpakkingsmaterialen en -technologieën. Lees hoe dit de verwezenlijking van onze doelstellingen voor plastic versnelt.
Doorbraak in veelbelovende plastic pilots28 november 2024OBBOTEC en Unilever werken samen aan nieuwe technologie, als oplossing voor moeilijk te recyclen plastic materialen.
De wereldwijde bestseller achter Knorrs succesverhaal van € 5 miljard28 oktober 2024Unilevers op één na grootste voedingsmerk, Knorr, heeft de mijlpaal van € 5 miljard bereikt. We onderzoeken hoe bouillons, het kenmerkende product, de groei stimuleren door gebruik te maken van smaaktrends, het bieden van lokaal relevante innovaties en het aanboren van een nieuw...
De AI Act van de EU is een feit: hoe Unilever zich erop voorbereidt27 augustus 2024De AI-verordening van de EU, de eerste uitgebreide verordening over kunstmatige intelligentie (AI) die beoogt de risico's van AI-systemen te beheersen en de fundamentele rechten van EU-burgers te beschermen, treedt per 1 augustus 2024 in werking. Zo bereidt Unilever zich voor om...
Unilever, Jumbo, Ardo en Agrifirm starten ‘Het Wortel Collectief’4 juli 2024Unilever heeft vandaag aangekondigd de handen ineen te slaan met Jumbo, Agrifirm en Ardo voor een project voor regeneratieve landbouw in Nederland. Samen vormen de vier partijen ‘Het Wortel Collectief’, vernoemd naar het eerste gewas waar ze zich op richten. Met deze bijzondere...
Liquid I.V. stimuleert groei met partnerschappen, innovatie en wereldwijde expansie23 mei 2024Een perfecte combinatie van functionele hydratatie in heerlijke smaken, ondersteund door culturele partnerschappen, heeft Liquid I.V. doen uitgroeien tot het nummer 1 merk voor hydratatie in poedervorm in de VS. Nu voegt het nieuwe innovaties en internationale markten toe voor...
Waarom we ons Climate Transition Action Plan hebben geactualiseerd16 mei 2024Ons geactualiseerde Climate Transition Action Plan (CTAP) beschrijft Unilevers ambitieuze nieuwe klimaatdoelstellingen. Lees hoe we onze inspanningen focussen zodat we onze impact tegen 2030 kunnen vergroten en waarom we geloven dat nu dringende maatregelen nemen tegen...
Definitie van een nieuw tijdperk voor leiderschap in duurzaamheid19 april 2024Hein Schumacher, CEO van Unilever, geeft zijn visie op onze toekomstige duurzaamheidsagenda.
Belangrijke waarschuwing: oplichting via neppe e-mails15 april 2024Unilever is op de hoogte gesteld van frauduleuze activiteiten, waarbij e-mails en offerteaanvragen worden verstuurd door e-mailaccounts die zogenaamd van Unilever zijn. Een voorbeeld hiervan is een e-mail die verstuurd is over de mogelijkheid om pompen te bestellen. Deze e-mail...
FIFA en Unilever: merken en vrouwenvoetbal versterken13 september 2023Het laatste fluitsignaal van de FIFA Women’s World Cup 2023™ mag dan wel geklonken hebben, maar de sponsoring van FIFA door onze Personal Care-merken is nog maar net begonnen en er komt nog meer. Ontdek vier manieren waarop het een win-winsituatie is om vrouwen naar de sport te...
Hoe wij helpen om het tij te keren op het gebied van scheepvaartemissies12 september 2023De wereldwijde scheepvaartsector is verantwoordelijk voor ongeveer 2% van de wereldwijde CO2-uitstoot. Sundarrajan Bhyravan, Director of International Logistics and Decarbonisation, legt uit hoe het verminderen van de uitstoot van schepen goed is voor het bedrijf en de planeet.
PerscentrumLees persberichten, download merkbestanden en vind mediacontacten op onze speciale mediabron